-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30047 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:47

چه كنيم تا بتوانيم باطن دين خود را حفظ كنيم و اين قدر ظاهر ساز نباشيم ؟ چون من خودم به اين حالت گرفتارم يعني ظاهر سازي ميكنم و در باطن نمي توانم دينم را حفظ كنم ؟
خدمت سؤال كننده عزيز عرض كنم كه مراد شما از ظاهر سازي چيست ؟ اگر مراد شما نيت باشد به معناي اين كه كارها را انجام مي دهم به قصد خود نمائي و ريا كارانه ضمن اين كه يك قصد دروني فاسدمي باشد موجب بطلان عمل و نفرت خداي متعال است در نتيجه به مراتب و كمالات اخلاقي و باطني هم نخواهيم رسيد اين مشكل يك ريشه دروني و اعتقادي دارد كه بايدآن اصلاح كنيم و خدا را در انجام عمل ها و كارها و حتي عقايد در نظر بگيريم.
اما اگر مراد شما از ظاهر سازي تعلق بعضي اعمال و رفتارها كه به ظاهر انسان تعلق ميگيرداست اين منافاتي ندارد چون اصولا انسان از دو تركيب هسته و پوسته است .
هسته انسان روح و جان انسان و پوسته او جسم و بافته هاي سلولي است خيلي از اعمال من و شما جنبه ظاهري دارد مثل وضو ،حجاب ،روزه ،جنگيدن در جبهه و همچنين اعمالي مثل زنا ، سرقت ، خيانت و… و آنها همه درستور خداي متعال است چون روح در كالبد جسم قابل تكامل است.بنابراين بايد اعمال را توسط جسم به روح رسوخ دهيم اگر پوسته نباشد هسته رشد نمي كند اگر پوسته گردو را شما از مغز آن جدا كنيد گردو درخت نمي شود بلكه در زير خاك مي پوسدبنابراين رشد يك گردو به شرط تركيب پوسته و هسته است .
خدمت شما عرض كنم بعضي اوقات جهت انحراف دينداران عده اي مطالبي را پخش مي كنند كه آقا دنيا ظاهر است و اين براي تحول دروني است بله ما هم قبول داريم اما براي تحول دروني بايد از همين اعمال كه تعلق به بيرون و جسم مي گيرد شروع كنيم با نيت و افكار خالص الهي تا اعمال ما باعث نزديكي به خداوند شود مگر رفتار انبياء الهي و ائمه معصومين غير از اين بوده است مگر آنها به اعمال عبادي ورفتاري فردي كه بعضا تعلق به ظاهر مي گيرد بي توجه بوده اند؟
لكن برادر محترم ضمن مطالعه بيشتر در اين زمينه خداي نخواسته شيطان شما و ما را منحرف نكند و اما اين كه در باطن فرموده ايد حفظ باطن. يا به معناي نيت است يا نه اعمالي با همين جسم انجام مي دهيد مثل اينكه مخفيانه به حرفهاي كسي گوش كني يا بدون توجه ديگران نگاه ناروا كني و… در هر دو صورت انشاءالله بايد شروع كنيم به اصلاح نيت و اعمال بله دينداري و تقوي پليس دروني است اما انجام واجبات وترك حرامهاي الهي به همين ظاهر تعلق گرفته است و نبايد لحظه اي غافل شد قد افلح من زكها كساني رستگار شده اند كه تزكيه در اعمال و اخلاق و رفتارو نيت كرده اند
جهت مطالع بيشتر ::
1-معارفي از قرآن آيت الله مصباح يزدي
2-اخلاق شهيد دستغيب

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.